Oväntad fara!

Att lantbruk tillhör ett av Sveriges farligaste yrken har man ju blivit itutad. Och visst är det så att man börjar tro på det när man hör alla skräckhistorier om vad som kan hända. Så nog tänker man efter när man ser alla gula varningsskyltar som sitter praktiskt taget överallt på en gård. I alla fall första gången man ser dem.
Helt ärligt så känns det ju lite överdrivet ibland. Det finns säkert fem stycken bara i traktorn. Men ibland så inser man att dessa pessimister som sätter upp dem nog inte är så dumma i alla fall.
Jag låg och funderade för mig själv i sängen innan jag skulle somna igår kväll. Trodde jag! Plötsligt vaknade jag upp med ett kraftigt ryck och sparkade min stackars fot med full kraft rakt in i väggen. Så här dagen efter så har jag fortfarande sveda och verk i min stackars fot. Det känns lite ironiskt att jag bär stövlar med stålhätta hela dagen i en miljö där både djur och traktorer när som helst kan krossa hela foten. Men inget har någonsin kommit i närheten av min fot förr än jag kom hem och lade mig i min mjuka säng. Försök förklara detta på ett manligt sätt för dina vänner när de undrar varför du går så konstigt, om du kan!
Så bli i te förvånad om du kommer hem till mig och ser en liten gul skylt över sängen med texten: "Förbjudet att beträda denna yta utan stålhätta!"

Jag får nog sova i mina ladugårdsstövlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback