Dag 4 - Kan han allt?

Liksom alla andra nyblivna föräldrar i världen har jag gjort den objektiva bedömningen att mitt barn är det mest fantastiska, sötaste och kvicktänkta av dem alla. Jag förundras framförallt över hur lättlärd han är. Igår roade vi oss med att lära honom sitta. Lätt som en plätt! Efter tio minuter satt han som en prins bara man sa "Sitt". Jag tyckte han var så genomklok och supersmart att jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen. Han sitter snällt och väntar när vi är ute på gården, när han ska få mat, när han ska kissa, när han ser en katt, när han ska springa osv.

 

Listan kan göras lång som ni ser. Faktum är att den kan göras så lång att den blir kort! Han sitter nämligen alltid! I alla fall alltid när han är sugen på nått gott. Man behöver inte be honom om något. Så fort han tror att det finns en chans att få mat sätter han sig! Detta blir lite problematiskt när man vill lära honom att lyssna på min signal innan han gör det. När jag väl fått honom att stå måste jag vara snabb som bara den för att jag ska hinna säga "sitt"  innan han sätter sig igen.

 

Nåväl, jag har fått inse att han överlistat mig. I tron om att jag lärde honom att lyda mig när jag sa "sitt" så har han lärt mig att lyda honom när han sätter ändan i backen. Sitt betyder alltså korv! I alla fall om man får tro Lasse.

 

 Korv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback