Smågrisar!

När man jobbar inne hos smågrisarna så är det en sak som fastnar på ens näthinna - förutom hur söta de är. Det är deras underbara trynen! Det är obetalbart att få se de små välformade trynena vicka fram och tillbaka i deras ansikten. När man sträcker ner handen så kommer de nyfiket fram och nosar försiktigt. De lämnar nästan alltid efter sig en fuktig fläck på handryggen.

 

Efter lunch så följde jag med veterinären på hennes runda. Hon skulle kolla att alla grisarna mådde bra. En av de minsta var sjuk så hon ordinerade kunnigt ett glas Coca Cola. Först blev jag ganska förvånad av den oväntade medicinen, men jag antar att det är bättre än Pepsi. =P

 

Jag hade även möjlighet att filma lite och ta några bilder hos grisarna. Så jag tog och klippte ihop det till en film:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback