Sanningen!

Vissa sanningar är tyngre än andra och all information som inte går under kategorin ”Sanning” är överflödig! Det var nog ungefär det min lärare i maskinteknik försökte förmedla idag. Han hade nämligen just snöat in på att försöka räkna ut hur många mjölkpaket med luft som får plats i cylindern på en dieselmotor när han avbröt sig själv och förklarade ursäktande: ”Vi lägger nog inge mer tid på detta! Man måste ju fråga sig om man kommer att ha användning för det man lär sig när man kommer ut i arbetslivet.” Istället ägnade han tio minuter åt att förklara hur man konstruerar en eldkastare i avgasröret och hur man kan göra vita rök effekter. Det kallar jag kunskap! Jag kommer garanterat att ha nytta av det i mitt framtida yrke!

- Älskling har du inte tänt grillen ännu?
- Jo vänta! Jag ska bara hämta traktorn!
Nu kan jag äntligen försörja familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback