Första veckan

Så har den första veckan gått och jag lever fortfarande. Jag måste erkänna att jag fortfarande är barnsligt förtjust. Jag har ju fått träffa kossor! Bara det hade kunnat få mig att älska utbildningein =)
Det är roligt att plugga något man aldrig hållit på med förut. Det är som att se saker och ting med ett barns ögon. Allt är nytt! Det mesta som sägs på lektionerna är nytt och det triggar min vetgirighet. Men det skiljer sig mot mina tidigare studier. I och med att allt är nytt behöver jag inte kunna något. Det är mycket skönt. Jag behöver inte komma med smarta kommentarer och analyser. Istället kan jag fokusera på att ställa de allra dummaste frågorna som får en sköldpadda verka snabbtänkt. Jag har en känsla av att avsaknaden av prestige kommer att göra det här året både avslappnat och lärorikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback