Ett mål närmre steget att bli självförsörjande

Om man har ett tydligt uttalat mål så har man mycket större möjlighet att nå det än om man inte har något mål eller outtalat mål. Detta lärde jag mig idag och tog fasta på. Därför funderade jag lite och kom på två enkla mål som jag vill uppnå.

 

Självförsörjning - Att driva en gård med sådan produktion att jag och min familj blir självförsörjande.

Kvalitet – Att maten jag producerar ska ha så liten ekologisk påverkan som möjligt och att inget onödigt lidande för djuren ska förekomma i produktionen.

 

Jag tror inte att dessa mål är orealistiska. Dock så kommer det att krävas mycket för att uppnå målen, men det är värt att kämpa för. Jag ska nog fila lite mer på detta sen, men man måste ju börja någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback