Göingegetter

På Bokeslundsgådern där jag gör praktik finns de mest fantastiska djuren, Göingegetter. De är snälla sociala och utrotningshotade som allt annat på denna gård. Geten är bra på att äta buskar och sly och är därför en av de bästa markvårdarna. I och med att det är vår så har vi fått tillökning i besättningen och därför så gjorde jag en liten film med get bilder. Jag måste erkänna att jag har svårt att hålla mig ifrån den minsta av de nya. Vilket säkert märks i filmen. Efter detta inlägg kommer jag nog ha svårt att värja mig mot folk som ropar ”Petter och hans fyra getter” efter mig. Under i princip hela mitt liv har jag skytt den berömda barnboken som pesten, men jag har en känsla att jag kommer att få äta upp det inom en snar framtid. Kanske den dag jag köper mina första (fyra) göingegetter.
 

Kommentarer
Postat av: Alexander T

Lika produktivt och härligt som vanligt Petter! Gratulerar till din nya familjemedlem!

Svar: Tack tack!
Bondfaran

2013-07-06 @ 17:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback