Ganondorf i praktiken

Det sägs att människan – och andra djur för den delen - behöver en syndabock. Man måste ha någon att skylla på när något går fel. Är fjärrkontrollen borta så är det ju alltid någon annan som slarvat bort den och håller världsekonomin på att kollapsa så är det ju antingen Amerikanernas, Grekernas eller varför inte judarnas fel. Jag själv har ju alltid koll på allt och slarvar minsann aldrig bort något! Jag har koll på var enda öre i min plånbok så det måste vara någon annans fel att den gröna displayen i kassan skriker ut det penibla budskapet ”MEDGES EJ!”.

 

Om det finns en skurk på denna gård så är det garanterat kalkontuppen. Han ser ut som en riktig förbrytare och han blåser alltid upp sig misstänkt när man närmar sig. Därför har jag inofficiellt namngett honom Ganondorf. På honom ska vi skylla när varmvattnet är slut eller om någon druckit upp den sista mjölken och lämnat kvar mjölktetran i kylen.

 

Du kan ju inte neka till att detta brutala ansikte har vissa likheter mer jokern i Batman. Å andra sidan är det ju inte så svårt att förstå varför. Om jag hade fått göra en disneyfilm så hade skurken garanterat varit en kalkon.

 

Kom så ihåg detta: Om någon lagt dina smutsiga sockar på golvet eller glömt att spola i toaletten så är det garanterat Ganondorfs fel!


Kommentarer
Postat av: Jilly

Stackars Ganondorf! Jag tycker ändå han ser rätt fredlig och trevlig ut. Mer ett offer för omständigheterna så att säga.

Sen är det faktiskt inte Ganondorf som använder upp mjölken och ställer in tetran i kylen med några droppar kvar i. Det är ju jag! Fast vid stundande konflikter ska jag nog ändå hålla detta bakom öronen, att om det ser ut som att jag gjort något fel... ja då måste väl Ganondorf ha vart i farten!

Låter han också roligt?

Svar: Det är han som är på filmen i mitt tidigare inlägg så han låter jätte kul. Trots att det knappt syns att det är han på filmen =P
Bondfaran

2013-04-05 @ 13:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback