Fårklippning

Regniga dagar är tydligen bra dagar! I varje fall enligt bondelogiken. Medan himmelen sköter bevattningen där ute kan man ägna sig åt inomhusaktiviteter som man inte har tid med annars. Det är i.a.f. hur man som lantbrukare ska se på det. Lycka till att övertala en bonde om detta när det börjar regna under skörden.

 

Jag roade mig i alla fall med att klippa får idag. Mycket roligare än att vara arg på vädret. Detta måste jag medge efter att ha tänkt mindre fina saker om dagens nederbörd när jag kollade ut genom fönstret på i morse. Resultatet? Tja… såhär såg det ut:

 

Före:

Under:

Efter:

 
Såhär gick det till:
 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Du är så himla söt!! Särskilt när du går in till fåren med ditt "Häj hörni!"

Sen tycker jag att Ganondorf är en briljant manusskribent! :P

2013-04-13 @ 10:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback